2 Ekim 2012 Salı

Bir Bahar Mucizesi




Gustav Klimt'in öpücük tablosu, yaptığı yıllarda oldukça büyük tartışmalara konu olmuştu. Dönemin kabul gören sanat anlayışını kabul edenler Gustav'ın bu eserini sanat içinde hak ettiği yere koymayı uzun süre engellemişlerdi.

Oysa ki ressamın bu eseri öyle bir sonsuzluk duygusunun yoğunluğunu taşır ki zamanın önemsizliği ve yakalanmış olan anın mükemmelliğini izleyiciye aktarır.

Tabloda kadın ve erkek figürleri bir uçurum kenarında öpüşüyorlar. Erkek figürüne bakıldığında o an hissettiği duygu yoğunluğu ve sarıldığı kadına duyduğu aşkı içinde kendini unutuşu anlaşılmaktadır. Kadın figürün ise gözleri kapalıdır bir eliyle adamın boynuna sarılmış olmasına rağmen diğer eliyle erkek figürünün ellerini itiyor gibi tasvir edilmiştir. Figürlerin saçlarına yerleştirilmiş çiçekler anın bir bahar gününde dondurulduğunu göstermektedir. Figürlerde kullanılmış keskin renk geçişleri, kadınla erkek figürleri arasındaki ayrıma vurgu yapmak ister gibidir. Dairesel desenler kadın dünyasının anlaşılmaz ama yumuşak belirsizliğini, köşeli, geometrik desenler ise erkek dünyasının netliği ve kesin duygularını simgelemektedir.

Eğer bu eserin evinizin duvarlarını süslemesi ve sizi yansıtmasını isterseniz İyiTablo galerimize buradan göz atabilirsiniz.

Gustav Klimt: (d. 14 Temmuz 1862 – ö. 6 Şubat 1918), Avusturyalı sembolist ressam. Viyana Sezession grubunun önemli üyelerindendir. Tablolarının yanı sıra duvar resimleri, eskizleri ve diğer eserleriyle de tanınır. Klimt'in birincil resim konusu kadın bedenidir, ve eserlerinde ince dekoratif süslemelerle beraber zarif bir erotizm göze çarpar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder